Prawa Pacjenta
Każdy pacjent w Polsce ma prawo do:
- bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej
- poszanowania godności i intymności
- wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia
- zachowania tajemnicy informacji na swój temat
- wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej swojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń
- zdrowotnych
- poszanowania swojego życia prywatnego i rodzinnego
- opieki duszpasterskiej
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- dochodzenia swoich praw
- zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Skargi i wnioski przyjmują:
Dział Obsługi Pacjenta
tel. 25 640 36 95
e-mail: dop.ssp@szpital.siedlce.pl
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp z o.o.
tel. 25 640 32 04
tel. 25 640 35 73
e-mail: dzj@szpital.siedlce.pl
Pełnomocnik ds. Kombatantów
tel. 25 640 35 73
od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 15.00
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
tel. 22 279 75 78
00-613 Warszawa, ul. Chałubińskiego 8
e-mail: kancelaria@nfz-warszawa.pl
Delegatura NFZ w Siedlcach
fax: 25 785 12 38
08-110 Siedlce, ul. Piłsudskiego 4
e-mail: siedlce@nfz-warszawa.pl
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
przy Ministrze Zdrowia
tel. 22 532 82 50
01-171 Warszawa, ul. Młynarska 46
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Zespół ds. Etyki
W Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim im. Jana Pawła II w Siedlcach, którego jednostką organizacyjną jest Siedleckie Centrum Onkologii funkcjonuje Zespół ds. Etyki.
Do zespołu Etyki mogą być zgłaszane problemy natury etycznej dotyczące:
- naruszenia praw pacjenta i lub/ jego opiekunów/rodziny,
- naruszenia tajemnicy zawodowej lub zasad poufności,
- trudności w zakresie komunikacji interpersonalnej, mające negatywny wpływ na proces leczenia,
- donacji narządów i podejmowanych rozmów z rodziną w kwestii akceptacji decyzji o pobraniu narządów (wsparcie dla lekarza, koordynatora transplantacyjnego w wyjaśnianiu wątpliwości rodziny),
- wątpliwości odnośnie wybranych, etycznych aspektów dotyczących prowadzonej diagnostyki i leczenia (np. kontynuacja uporczywej terapii).
Skargi i wnioski przyjmują:
Przewodniczący Zespołu
tel. 663 417 289
e-mail: oiom@szpital.siedlce.pl
Kancelaria Spółki Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Siedlcach sp. z O.O.
tel. 25 640 33 09
08-110 Siedlce, ul. Poniatowskiego 26, pok. 102
W zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki
Biuro Obsługi Zarządu Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Siedlcach sp. z O.O.
tel. 25 640 32 14, fax 25 640 32 24
08-110 Siedlce, ul. Poniatowskiego 26,
W zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki
Za pośrednictwem Pełnomocnika ds. Pacjentów - Jadwiga Bielak
tel. 25 640 32 04, kom. 695 393 800
08-110 Siedlce, ul. Poniatowskiego 26, budynek D, pok. 106
W zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki
e-mail: jagoda.bielak@szpital.siedlce.pl
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
- dane zgłaszającego,
- opis sprawy/problemu,
- dane do kontaktu.
Zespół kieruje się zasadami poufności i jest zobowiązany do ich zachowania w całym toku postępowania oraz po jego zakończeniu.
Uprzejmie informujemy, że zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.